Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Kołami przez morze

10 grudnia 2003 | Kolumna transportowa | MN

Transport morski Technologia ro-ro pozwala wydatnie zmniejszyć koszty operacji transportowych

Kołami przez morze

Liczba samochodów ciężarowych, przyczep i naczep, które co roku przemierzają morze na pokładach promów i statków ro-ro korzystających z polskich portów, liczona jest dzisiaj w dziesiątkach tysięcy i stale rośnie. Integracja rynku unijnego będzie sprzyjać zwiększeniu ruchu ładunków kołowych pod warunkiem, że uda się nam zapewnić odpowiednie połączenia portów z południowymi granicami Polski.

Rosnąca na całym świecie popularność przewozów ładunków na pokładach promów i statków ro-ro (ang. rol-on rol-off) ma swoje uzasadnienie ekonomiczne. - W przypadku tras europejskich technologia ro-ro pozwala wydatnie zmniejszyć koszty operacji transportowych i skrócić czas pobytu ładunków w portach, a tym samym czas potrzebny na przemieszczenie ładunku od dostawcy do odbiorcy - mówi Aldona Wojtczak, prezes Polskich Linii Oceanicznych SA. - Technologia ta pozwala na przewóz praktycznie każdego rodzaju ładunku. Sprawdza się zwłaszcza w odniesieniu do ładunków ponadgabarytowych, jak na przykład maszyny budowlane.

Ruch kołowy na pokładach promów i statków ro-ro zawijających do polskich portów koncentruje się przede wszystkim na szlakach bałtyckich. Tu...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 3098

Spis treści
Zamów abonament