Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Zachęty dla solidnych, kary dla niesumiennych

22 grudnia 2003 | Ekonomia | AB TŚ
źródło: Nieznane

Płatności Firmy narzekają na opóźnienia w opłatach za wykonane usługi

Zachęty dla solidnych, kary dla niesumiennych

  • Rachunki nie tylko finansowe - komentarz
  • Kiedy TP SA wyłączy telefon

RYS. ANDRZEJ LICHOTA

Od kilku do nawet 60 proc. indywidualnych klientów różnych firm zalega z opłatami za ich usługi. Z problemem zaległych płatności walczą operatorzy telefoniczni, spółdzielnie mieszkaniowe, gazownie, zakłady energetyczne i kablówki. Dotychczas walczyły na własną rękę. Od wiosny 2004 r. to zadanie ma im ułatwić Biuro Informacji Gospodarczej z czarną listą niesumiennych płatników.

Ponad 60 proc. z 8 mln klientów indywidualnych Telekomunikacji Polskiej SA reguluje swoje rachunki z opóźnieniem. Mniejsze problemy z niesumiennymi klientami ma niezależny operator Netia i operatorzy sieci komórkowych. Działające w Polsce sieci komórkowe podają jedynie informacje o tzw. wskaźniku churn, który obejmuje zarówno klientów odłączonych przez operatora, jak i tych, którzy sami przestali korzystać z jego usług. Wskaźnik ten wynosi - w zależności od sieci - od 13,8 proc. do ponad 20 proc. rocznie. Z informacji "Rz" wynika, że ok. 50 proc. wskaźnika churn stanowią klienci odłączeni przez operatora, a nieterminowo płacone...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 3108

Spis treści
Zamów abonament