Zachęty dla solidnych, kary dla niesumiennych
Zachęty dla solidnych, kary dla niesumiennych
- Rachunki nie tylko finansowe - komentarz
- Kiedy TP SA wyłączy telefon
RYS. ANDRZEJ LICHOTA
Od kilku do nawet 60 proc. indywidualnych klientów różnych firm zalega z opłatami za ich usługi. Z problemem zaległych płatności walczą operatorzy telefoniczni, spółdzielnie mieszkaniowe, gazownie, zakłady energetyczne i kablówki. Dotychczas walczyły na własną rękę. Od wiosny 2004 r. to zadanie ma im ułatwić Biuro Informacji Gospodarczej z czarną listą niesumiennych płatników.
Ponad 60 proc. z 8 mln klientów indywidualnych Telekomunikacji Polskiej SA reguluje swoje rachunki z opóźnieniem. Mniejsze problemy z niesumiennymi klientami ma niezależny operator Netia i operatorzy sieci komórkowych. Działające w Polsce sieci komórkowe podają jedynie informacje o tzw. wskaźniku churn, który obejmuje zarówno klientów odłączonych przez operatora, jak i tych, którzy sami przestali korzystać z jego usług. Wskaźnik ten wynosi - w zależności od sieci - od 13,8 proc. do ponad 20 proc. rocznie. Z informacji "Rz" wynika, że ok. 50 proc. wskaźnika churn stanowią klienci odłączeni przez operatora, a nieterminowo płacone...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
