Lekki wzrost
Lekki wzrost
AFP
Claude Satinet, dyrektor generalny PSA Peugeot Citroen podczas wczorajszej konferencji w Paryżu
PSA Peugeot Citroen zwiększył w 2003 r. sprzedaż na świecie o 0,6 proc. (z 3,268 mln do 3,286 mln pojazdów), wytrzymując trudne warunki, zwłaszcza spadek na rynku rodzimym i aprecjację euro.
W tym roku zakłada umiarkowany postęp, podobny do notowanego w II półroczu 2003. Nowe modele, zwłaszcza 407, pozwolą odzyskać większe tempo wzrostu. PSA osiągnęła 5,8 proc. udziału w światowym rynku. Globalna stabilność sprzedaży ukryła jednak odmienne koleje losów obu marek. Peugeot zanotował spadek o 2,1 proc. (do 1,914 mln), bo nie pokazał ciekawej nowości w minionym roku, a Citroen poprawił się o 4,6 proc. (do 1,372 mln) dzięki wprowadzeniu C3 i C2. (AFP, Reuters, P.R.)