Rzeczpospolita Czytelników
VAT: Używane samochody i zagraniczne szkolenia
Przedstawiamy pierwszą część relacji z dyżuru telefonicznego, który odbył się w naszej redakcji 8 stycznia. Na pytania czytelników dotyczące VAT oraz akcyzy odpowiadał Tomasz Grunwald, doradca podatkowy w spółce KPMG.
Ustawa z dnia 8 stycznia 1993 r. o podatku od towarów i usług oraz o podatku akcyzowym
Firma prowadzi szkolenie dla klientów polskich i zagranicznych. Wykorzystuje do tego Internet. Jednocześnie ma zagranicznego sponsora, który przekaże jej pieniądze w zamian za reklamę jego produktów w trakcie szkolenia. Czy te usługi reklamy mogą korzystać z zerowej stawki VAT?
Co do zasady przy usługach reklamowych można zastosować stawkę 0 proc., jeżeli zleceniodawca nie jest zarejestrowany dla potrzeb VAT w Polsce i przekaże polskiej firmie zapłatę w ciągu 90 dni. Efekt usługi musi być jednak wykorzystany poza granicami Polski. Jeśli jednak usługi reklamowe świadczone są w trakcie szkoleń, to mogą powstać trudności przy wskazaniu jakiegokolwiek ich efektu, a tym bardziej miejsca jego wykorzystania. Moim zdaniem, jako wyznacznik miejsca wykorzystania usług można przyjąć np. miejsce sprzedaży reklamowanych produktów. Gdyby zatem te towary były sprzedawane za granicą, to zastosowanie stawki zerowej nie powinno być zakwestionowane przez...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta