Telekomunikacja przegrała z klientką
Po nieskutecznych próbach reklamacji
Telekomunikacja przegrała z klientką
Zakład Telekomunikacji w Białymstoku przegrał proces z klientką, która wystąpiła na drogę sądową w związku z naliczeniem 3 mln starych zł za trzy rozmowy błyskawiczne z USA, wszystkie przeprowadzone jednej nocy. Sąd uznał, że należność nie istnieje.
Klientka zwróciła się do sądu z powództwem po nieskutecznych próbach reklamacji wysokiego rachunku. Biegli uznali, że istniała możliwość podłączenia się do linii powódki w czterech miejscach, m. in. w centrali telefonicznej. W pomieszczeniach centrali przebywało w tamtym okresie osiem osób, z których trzy mogły się podłączyć i skorzystać z numeru innego abonenta.
Sąd stwierdził, iż na Zakładzie Telekomunikacji jako na monopoliście w zakresie świadczenia takich usług ciąży obowiązek utrzymywania sprawnej i bezpiecznej sieci abonenckiej.
PAP i D. Fr.