Czym ma być telewizja publiczna
O poselskich projektach zmiany ustawy o radiofonii i telewizji
Czym ma być telewizja publiczna
Zbigniew Niezgoda
Prawdopodobnie jeszcze w marcu pod obrady Sejmu trafi poselski projekt ustawy o zmianach w ustawie o radiofonii i telewizji. Oprócz istotnych propozycji dotyczących wewnętrznej organizacji Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji akt ten zawiera kilka rozwiązań, które w istotny sposób mogą zaważyć na losach telewizji publicznej w Polsce. Trzy z nich wydają się mieć szczególne znaczenie:
1) rozszerzenie uprawnienia KRRiTV w sprawie określenia w rozporządzeniu dopuszczalnego wymiaru czasowego reklam w programach publicznej radiofonii i telewizji,
2) rozszerzenie uprawnienia KRRiTV w sprawie określenia trybu postępowania dotyczącego umożliwienia naczelnym organom państwowym bezpośredniej prezentacji oraz wyjaśniania polityki państwa,
3) zmiana kompetencji, organizacji, powoływania i sposobu działania Rady Programowej i związane z tym przyznanie KRRiTV uprawnienia w sprawie określania wysokości diet dla członków tejże Rady.
Reklama a wolny rynek
Pierwszą z wymienionych propozycji orędownicy ograniczenia reklam w telewizji publicznej przedstawiają jako niewielką, niemal kosmetyczną zmianę w stosunku do przepisów obecnie obowiązujących. Z punktu widzenia osób...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta