Gdy nadchodzi kryzys
Public relations a zarządzanie firmą
Gdy nadchodzi kryzys
Jacek Barlik
Nawet niewielki incydent może kosztować firmę bardzo dużo, a czasem wręcz zagrozić podstawom jej egzystencji. Przygotowanie tzw. programu zarządzania w sytuacjach kryzysowych (crisis management program) nie zawsze jest uniwersalną receptą na nieoczekiwane zdarzenie, choć na ogół pomaga wyjść z opresji. Dużo zależy od sposobu, w jaki poinformuje się otoczenie o przebiegu wypadków, i od efektywnego wykorzystania public relations.
Pentium -- kłopoty na własną prośbę
Czym jest kryzys w dziedzinie public relations, przekonała się ostatnio firma Intel. Znana iszeroko opisywana kontrowersja wokół procesora Pentium tylko częściowo miała charakter techniczny.
Firma Intel od początku przyznała, że procesor Pentium popełniał błąd przy pewnych obliczeniach arytmetycznych, zdarzał się on jednak niezmiernie rzadko: u typowego użytkownika podobno raz na 27 000 lat. Wobec tego Intel uznał, że nie było potrzeby wymiany procesorów u wszystkich użytkowników, a tylko u tych, którzy mogliby ponieść straty przy wykonywaniu skomplikowanych obliczeń. Zasadą było pozostawienie "starego" Pentium. Do starających się o wymianę należało przekonanie firmy Intel, że "zasłużyli", aby im wymienić procesor.
Jednocześnie Intel...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta