O połowę dłużej, o połowę drożej
O połowę dłużej, o połowę drożej
BARTŁOMIEJ ZBOROWSKI
Marek Kołakowski główny specjalista zajmujący się ośrodkami szkolenia w PZMot:
Podczas 10 godzin nauki teoretycznej kursanci uczą się jedynie odpowiadania na testy. Nie rozumieją, co oznaczają znaki, jaki jest sens przepisów. Niedawno na skrzyżowaniu równorzędnym jeden z nich wmawiał mi, że ma pierwszeństwo, "bo jedzie prosto". Przedłużenie nauki zarówno teoretycznej, jak i praktycznej zwiększa szansę, że zdający będą lepiej przygotowani, pod warunkiem, że organizatorzy będą ich uczyć jazdy w różnych warunkach i porach dniach, a nie tylko na placu manewrowym. Zakres nauki praktycznej to sprawa kosztów. Niektóre szkoły skracają np. jazdy, zwłaszcza pierwsze, bo z powodu emocji związanych z prowadzeniem samochodu do szkolonego nie dociera że jeździł np. 15 minut krócej. Stąd...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta