Informacje
KORPORACJE, PRZEDSIĘBIORSTWA
Informacje
Rosyjskie perypetie Polaroida
Polaroid Corp. , który zaczynał swą obecność handlową w Rosji od sprzedawców ulicznych, pobierających z magazynu towar (aparaty i filmy) za gotówkę, teraz osiąga niemal 7 proc. swych obrotów ze sprzedaży w tym kraju. Sytuacja poprawiła się w 1994 r. , a w br. powinna być jeszcze lepsza -- przewidywał na konferencji w N. Jorku Lance Roulic, odpowiedzialny za marketing w Rosji. Amerykańska firma z Cambridge (Mass. ) weszła po raz pierwszy do ZSRR w 1987 r. inwestując 2 mln USD w spółkę j. v. z ministerstwem energetyki jądrowej. Pierwszy sklep detaliczny uruchomiła w maju `90. Początkowy duży sukces firmy wynikał z łatwości stworzenia ogólnokrajowej sieci dystrybucji. Interesom sprzyjało zamiłowanie Rosjan do robienia zdjęć, zwłaszcza takich, które były gotowe natychmiast. Upadek ZSRR spowodował zasadnicze zmiany w podejściu Polaroida. Firma musiała zacząć myśleć o swych partnerach, którzy nie znali kapitalizmu. W 1993 r. przejęła kontrolę na spółką Svetozor (65 proc. ) i opracowała nową metodę dystrybucji. Pierwszych 200...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta