Własny jest za ciasny
Własny jest za ciasny
Austria z 8 milionami mieszkańców to zbyt mały rynek dla wielu austriackich firm, które uważają eksport za niezbędny warunek rozwoju. W zagraniczną ekspansję inwestują zarówno duże austriackie banki i producenci maszyn, jak również niewielkie rodzinne firmy nastawione na niszowe produkty. Rynkowa nisza może być zresztą bardzo atrakcyjna, jak dowodzi przykład rodzinnej grupy Swarovski, jednego z najbardziej znanych w świecie producentów wyrobów ze szkła i kryształu.
Na ponad 78,47 mld euro wpływów ubiegłorocznego austriackiego eksportu składa się zarówno wielomilionowa sprzedaż produktów przemysłu maszynowego, metalowego i tworzyw sztucznych, jak też popularne wafle czy czekoladki Mozarta, kryształy Swarovskiego i reklamowany przez Adama Małysza napój Red Bull. - Gospodarka...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta