Jazz z rockową ekspresją
Jazz z rockową ekspresją
Esbjörn Svensson: Nie jest łatwo znaleźć prostą melodię, dlatego poświęcam kompono-waniu dużo czasu
(c) ACT
Rz: W Polsce częściej występują jazzmani amerykańscy niż europejscy. Jak pan sądzi, z czego to wynika?
ESBJÖRN SVENSSON: Europejczycy zawsze byli i są zapatrzeni w amerykański jazz. To zrozumiałe, tam się narodził, tam kreuje się gwiazdy tej muzyki. Ale - co obserwujemy na festiwalach - sytuacja się zmienia. Często większa publiczność jest na naszych koncertach niż na odbywających się np. na sąsiedniej scenie występach amerykańskich zespołów. Rośnie też zainteresowanie europejskim jazzem w USA, co zauważyliśmy podczas ostatniej trasy koncertowej po tym kraju. Teraz cieszę się, że pierwszy raz wystąpimy w Polsce. Przed 15 laty miałem fantastycznego nauczyciela muzyki, który pochodził z Polski. Wiele mnie nauczył, nie tylko gry na fortepianie, lecz także systemu ćwiczeń i pojmowania istoty muzyki.
Z czego wynika zainteresowanie waszą muzyką?
Może z tego, że dużą wagę...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta