Za 5 (czyli 7) tys. euro
Za 5 (czyli 7) tys. euro
FOT. (C)RENAULT
Rz.: Renault jest jedynym koncernem, który zdecydował się na produkcję popularnego auta za małe pieniądze. Czy nie jest to zbyt ryzykowna strategia?
LOUIS SCHWEITZER: W połowie lat dziewięćdziesiątych założyłem zwiększenie produkcji Renault do 4 mln aut w 2010 roku. Sprzedawaliśmy wówczas samochody głównie w Europie Zachodniej, a ten bardzo konkurencyjny i wymagający rynek jest już dojrzały i nie można spodziewać się jego dalszego wzrostu. Aby zwiększać sprzedaż, Renault musiał skierować uwagę na rozwijające się rynki. Zauważmy, że do tej pory 20 procent populacji świata kupowało 80 procent wyprodukowanych aut. Reszta nie mogła pozwolić sobie na samochód. Tymczasem nowe rynki mają ogromny potencjał. W latach 2000 - 2003 rynek chiński zwiększył się blisko trzykrotnie, ukraiński o 80 procent, indyjski o 70 procent, rumuński o 66 procent. Co...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta