Ostrożnie z reklamą
Korzystanie z cudzej marki
Ostrożnie z reklamą
Rynek kursów przygotowawczych na studia kwitnie. Nie wszystkim się to jednak podoba, zwłaszcza kiedy szkoła i organizator kursów zaczynają wchodzić sobie w drogę
PAWEŁ WRZEŚNIEWSKI
W prasie i na billboardach rozmaite instytucje oferują maturzystom kursy przygotowujące do egzaminów w naszej uczelni. Nie wyrażaliśmy zgody na to, a przy okazji sami prowadzimy kursy przygotowawcze na studia. Czy prawo pozwala nam zmusić taką firmę do usunięcia z ogłoszeń logo naszej szkoły? Czy moglibyśmy dochodzić za to odszkodowania? - pyta czytelnik DOBREJ FIRMY, reprezentujący jedną z większych polskich uczelni.
Samo przygotowywanie do egzaminów nie jest zabronione i uczelnia nie ma tu dużego pola manewru. Powinna się natomiast przyjrzeć temu, jak reklamowane są kursy przygotowawcze. Reklama wprowadzająca w błąd jest bowiem czynem nieuczciwej konkurencji i może być podstawą do odszkodowania. Droga do tego najczęściej będzie długa i uczelnia powinna rozważyć, czy ma na to siły i środki.
Czynem...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta