Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Czego jeszcze potrzeba

11 czerwca 2004 | Dobra firma | JD
źródło: Nieznane

TEMAT TYGODNIA

DZIŚ PROWADZENIE SKLEPU WYMAGA SPORYCH PIENIĘDZY I SILNEJ DETERMINACJI

Czego jeszcze potrzeba

JERZY DOMAGAŁA

Sklep powinien się czymś wyróżniać. Może to być towar, którego nie ma gdzie indziej. Niepowtarzalny może być wystrój i klimat tworzony przez sprzedawcę. Ale z kosztami nie wolno przesadzać. Lokal musi być nie za duży i nie za drogi. Z utargami bywa różnie. Są miesiące, na przykład w czasie wakacji, kiedy sprzedaż mocno maleje i wtedy stałe koszty bywają ogromnym obciążeniem.

rys. Rafał Piekarski

  • Co zrobić żeby się udało

  • Za mała górka

  • Nie tak powinno być

  • Ile zgromadzić na początek

  • Jak założyć sklep

W najlepszym okresie, pięć - sześć lat temu, miesięczna sprzedaż w sklepie Elżbiety Kaden i jej męża Lecha Dudka sięgała 120 tys. zł. W kwietniu tego roku, zresztą wyjątkowo złym, wyniosła 15 tys. zł. Tak bardzo zmieniło się na rynku.

Sklep z ubraniami dla pań przy Dobrej 15 w Warszawie istnieje od 15 lat. Gdy go zakładali, nie mieli kapitału, mieszkania, jeździli zdezelowanym maluchem. Ona - historyk sztuki i położna, on - leśnik. Podpisali umowę agencyjną ze Społem, które udostępniło lokal - nieco ponad 60 metrów kwadratowych. Zauważyli, że dobrze...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 3249

Spis treści
Zamów abonament