Czego jeszcze potrzeba
DZIŚ PROWADZENIE SKLEPU WYMAGA SPORYCH PIENIĘDZY I SILNEJ DETERMINACJI
Czego jeszcze potrzeba
JERZY DOMAGAŁA
Sklep powinien się czymś wyróżniać. Może to być towar, którego nie ma gdzie indziej. Niepowtarzalny może być wystrój i klimat tworzony przez sprzedawcę. Ale z kosztami nie wolno przesadzać. Lokal musi być nie za duży i nie za drogi. Z utargami bywa różnie. Są miesiące, na przykład w czasie wakacji, kiedy sprzedaż mocno maleje i wtedy stałe koszty bywają ogromnym obciążeniem.
rys. Rafał Piekarski
- Co zrobić żeby się udało
- Za mała górka
- Nie tak powinno być
- Ile zgromadzić na początek
- Jak założyć sklep
W najlepszym okresie, pięć - sześć lat temu, miesięczna sprzedaż w sklepie Elżbiety Kaden i jej męża Lecha Dudka sięgała 120 tys. zł. W kwietniu tego roku, zresztą wyjątkowo złym, wyniosła 15 tys. zł. Tak bardzo zmieniło się na rynku.
Sklep z ubraniami dla pań przy Dobrej 15 w Warszawie istnieje od 15 lat. Gdy go zakładali, nie mieli kapitału, mieszkania, jeździli zdezelowanym maluchem. Ona - historyk sztuki i położna, on - leśnik. Podpisali umowę agencyjną ze Społem, które udostępniło lokal - nieco ponad 60 metrów kwadratowych. Zauważyli, że dobrze...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta