Galerie, muzea
- Ucho w uchu
- Duzi w oczach małych
- Galerie
- Muzea
Ucho w uchu
- W plakacie nakładają się doświadczenia różnych dziedzin sztuki; plakat narzuca dyscyplinę myślenia - uważa Mirosław Adamczyk, którego prace prezentuje Galeria Krytyków Pokaz. Wystawa czynna do 26 czerwca towarzyszy 19. Międzynarodowemu Biennale Plakatu w Wilanowie.
Warto ją zobaczyć, bo stanowi krzepiący dowód dobrej kondycji naszego plakatu, choć stanowczo za rzadko ma on okazję publicznie się prezentować: czasy nie sprzyjają ambitnym realizacjom. Mimo to, Mirosław Adamczyk ma już na koncie prawie 100 afiszów, a także wiele okładek książkowych oraz ilustracji. Studiował w znanej pracowni profesora Waldemara Świerzego na poznańskiej ASP; dyplom otrzymał w 1990 r.
Jego styl to połączenie najlepszych tradycji inteligentnego polskiego plakatu z nowoczesną, drapieżną formą. Znakomitym przykładem jest praca "Odwilż. Sztuka polska około 1956" - para młodych ludzi pod księżycowym sierpem, skrzyżowanym z młotem. Równie dowcipnie Adamczyk zaanonsował wręczanie Feliksów: czarna postać wyrywa sobie nagrodę z trzewi i triumfalnie unosi w dłoniach. Podoba mi się też "Czas Yassu" - ucho narysowane czarną linią na czerwonym tle, ozdobione białym kolczykiem w...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta