Umowy sprzedaży nowych samochodów
- Poprzednie odcinki cyklu
Aż 86 proc. firm motoryzacyjnych stawia konsumentom niekorzystne lub sprzeczne z prawem warunki przy zakupach samochodów - tak wynika z raportu Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. UOKiK sprawdził wzorce umów sprzedaży: Alfa Romeo, Audi, BMW, Chrysler, Citroen, Daewoo, Fiat, Ford, Honda, Hyundai, Jeep, Kia, Lancia, Lexus, Mazda, Mercedes, Mitsubishi, Nissan, Opel, Peugeot, Porsche, Renault, Saab, Seat, Skoda, Subaru, Suzuki, Toyota, Volkswagen oraz Volvo. Wszystkie niemal firmy obiecały poprawić umowy do końca czerwca. W redakcji "Rz" na pytania czytelników dotyczące takich umów odpowiadali eksperci z Departamentu Polityki Konsumenckiej UOKiK: Anna Sobczak oraz Olesia Frączak.
Jak mam postąpić? Diler przesunął termin odbioru samochodu aż o 8 tygodni. W umowie nie przewidział za to jakiejkolwiek rekompensaty ani możliwości odstąpienia od umowy. Czy takie postanowienie można zakwestionować?
Czytelnik podpisał umowę. Jeżeli zawierała ona zastrzeżenie uprawniające sprzedawcę do wydłużenia terminu odbioru samochodu, pozostaje czekać na jego odbiór w nowym terminie. Diler jednak przez ten czas obracał pieniędzmi klienta, więc czytelnik może zażądać odszkodowania z tytułu niewywiązania się z umowy w...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta