Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Sklep nie zawsze płaci za zakupy oszusta

11 czerwca 2004 | Dobra firma | PS

JAKICH PROCEDUR NALEŻY PRZESTRZEGAĆ, ABY NIE PONOSIĆ ODPOWIEDZIALNOŚCI ZA NIEPRAWIDŁOWE OPERACJE KARTAMI

Sklep nie zawsze płaci za zakupy oszusta

W umowie, którą sklep podpisuje z centrum obsługującym płatności kartami, jest podane, co robić, żeby nie ponosić odpowiedzialności za operacje przeprowadzone przez złodzieja. Przestrzeganie zasad bezpieczeństwa znacznie zmniejsza ryzyko, choć wymaga dużej staranności i koncentracji przy obsłudze klientów.

PIOTR STANKIEWICZ

Jak deklaruje Renata Gawkowska, ekspert do spraw public relations w firmie Polcard, największym polskim centrum obsługującym płatności plastikowymi pieniędzmi, jeśli sklep przyjmie zapłatę skradzioną kartą, otrzyma pieniądze za transakcję. Wyjątek stanowi sytuacja, gdy sprzedający nie przestrzega procedur bezpieczeństwa i zaniedba swoje obowiązki. Reklamacja nie zostanie uwzględniona na przykład wtedy, gdy kartą wydaną mężczyźnie posługiwała się kobieta. Za zakupy oszusta sklep zapłaci także wówczas, gdy jego pracownik współpracował z przestępcami lub gdy sprzedawca nie zastosował się do komunikatu wyświetlonego...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 3249

Spis treści
Zamów abonament