Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

List czytelnika

01 lipca 2004 | Dobra firma | NA

AKTUALNOŚCI

List czytelnika

Prowadzę działalność gospodarczą w zakresie krajowego transportu drogowego rzeczy. Jestem zarówno właścicielem firmy, jak i kierowcą. Posiadam trzy samochody ciężarowe marki Mercedes Benz o ładowności 6, 8 i 12 ton. W myśl ustawy o VAT, która obowiązuje od 1 maja 2004 r., samochód ciężarowy, który nie ma homologacji, nie jest uznawany za samochód ciężarowy (według określenia ministra finansów). Obecnie homologacja na używany samochód ciężarowy sprowadzony z państw Unii Europejskiej jest nie do zdobycia, ponieważ świadectwo homologacji wydawane jest jedynie na pojazdy nowe. W związku z tym, prowadząc działalność gospodarczą jako transportowiec, nie mogę odliczyć VAT od zakupionego paliwa do samochodu, który nie ma homologacji. Ta sytuacja dotyczy 90 proc. pojazdów ciężarowych jeżdżących po naszych drogach. Do niedawna dotyczyło to również ciągników siodłowych, ale ministerstwo tak...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 3266

Spis treści
Zamów abonament