Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Czego klient może oczekiwać od operatorów

23 września 2004 | Prawo | HF

Prawo telekomunikacyjne ABC abonenta

Czego klient może oczekiwać od operatorów

Przepisy są dla abonentów korzystne. Sytuację poprawiło jeszcze nowe prawo telekomunikacyjne , które obowiązuje od 3 września tego roku. Dobrze wiedzieć, jakie przysługują nam prawa wobec operatorów, jakich informacji powinni dostarczać.

Dobrze też wiedzieć, czego już dziś możemy oczekiwać w praktyce.

Numer na własność

Przepisy pozwalają zachować numer, gdy abonent zmienia: miejsce zamieszkania, rodzaj usługi (np. zmiana z systemu PSTN na ISDN), a także gdy zmienia operatora (wybiera inną sieć). Zachować wolno nie tylko numer telefonu stacjonarnego, lecz także komórkowego. Zainteresowani niewątpliwie są tym klienci Telekomunikacji Polskiej (z usług spółki korzysta ponad 90 proc. wszystkich abonentów). Prezes Urzędu Regulacji Telekomunikacji i Poczty na wniosek operatora może jednak zawiesić realizację tego uprawnienia, gdy operator nie może temu sprostać ze względu na brak możliwości technicznych. URTiP określi czas, w którym operator ma przystosować sieci do przenoszenia numerów.

Trzeba poczekać

Możliwość zachowania numeru stacjonarnego mamy już od 30 stycznia 2004 r. (dawało ją także poprzednie prawo telekomunikacyjne). Od 3 września dotyczy to także numeru komórkowego. Niestety, na...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 3338

Spis treści
Zamów abonament