Pracodawca płatnikiem
Wypłata pracowniczego wynagrodzenia
Pracodawca płatnikiem
Rozliczenie podatku za pracownika na ogół nie sprawia większych trudności. Przepisy szczegółowo regulują obowiązki płatnika - jak obliczyć zaliczkę na podatek, kiedy i jaki PIT wystawić, do kiedy odprowadzić podatek. W większości firm na co dzień nie ma z tym problemów. Zdarzają się jednak sytuacje nietypowe.
Wtedy okazuje się, że przepisy ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (updof) nie dają jednoznacznej odpowiedzi na pytanie, jak postąpić? Świadczą o tym liczne pytania przedsiębiorców kierowane w takich właśnie sprawach do urzędów skarbowych.
JAKIE KOSZTY?
POŚLIZG W WYPŁACIE
Bywa, że firma nie płaci w terminie pensji, a później jednorazowo wypłaca wynagrodzenie za kilka miesięcy. Co w takiej sytuacji z kosztami uzyskania przychodu? Czy należy policzyć je za wszystkie miesiące, za które należne jest wynagrodzenie, czy tylko za ten, w którym zostało ono wypłacone?
Aby można było uwzględnić koszt, pracownik musi osiągnąć przychód. Przychodem z pracy są kwoty otrzymane lub postawione do dyspozycji pracownika. Powstaje on bowiem dopiero w miesiącu, w którym pracownikowi wypłacane jest wynagrodzenie. W miesiącach, za które ono przysługiwało, ale wypłacone nie zostało,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta