Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Klient decyduje, co wybrać

03 listopada 2004 | Prawo | HF

Prawo konsumenckie Czy korzystać z gwarancji, czy zwyczajnie reklamować

Klient decyduje, co wybrać

Gdy zakupiony towar nie odpowiada temu, o czym zapewniał sprzedawca, bądź okaże się wadliwy, konsument ma wybór: może skorzystać z gwarancji (gdy została udzielona) lub zareklamować go, żądając wymiany na nowy. Sprzedawca nie może narzucić klientowi skorzystania najpierw z gwarancji.

OBOWIĄZKI SPRZEDAWCY

Gdy po drugiej stronie lady jest konsument, handlowcy muszą przestrzegać szczególnych przepisów o sprzedaży konsumenckiej. Od 1 stycznia 2003 r. obowiązuje ustawa, która określa zasady tej sprzedaży. Zgodnie z nią sprzedawca odpowiada wobec konsumenta za produkt niezgodny z umową (rękojmi już nie ma w obrocie konsumenckim, została natomiast w obrocie między przedsiębiorcami). Producent lub sprzedawca może udzielić także gwarancji. Przepisy wspomnianej ustawy określają, co gwarant musi w niej podać.

Kiedy towar jest niezgodny z umową

To dość ogólne pojęcie, dlatego trzeba wiedzieć, o co można mieć pretensje do sprzedawcy. Z tytułu niezgodności z umową wolno reklamować produkt, gdy okaże się, że:

  • nie ma właściwości, o których mówił sprzedawca;

  • gdy nie spełnia także zapewnień z reklamy, niezależnie kto zachwala tą drogą towar: handlowiec, producent, dostawca czy
  • ...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 3372

Spis treści
Zamów abonament