W locie, w błocie i w gablocie
W locie, w błocie i w gablocie
- Kiedy patrzymy na Wschód?
Ożywione filmami "plakaty" Piotra Wyrzykowskiego nawiązują do genialnych plakatów Rodczenki do "Kina-oka".
(c) CSW
Po co zorganizowano wystawę "Warszawa - Moskwa"? Po to, by miała sens ekspozycja "Za czerwonym horyzontem", od dziś otwarta w Zamku Ujazdowskim. To, oczywiście, naciągana interpretacja, ale czasem takie przekłamania są pożyteczne.
Bo rzeczywiście, choć w CSW zaprezentowano sztukę jeszcze gorącą, w dużej mierze wykonaną specjalnie z tej okazji, wiele prac zanurzonych jest w historii. Wciąż ciągniemy socjalistyczny bagaż - jak "Burłacy" Radosława Zielonki, których mija się po drodze do CSW. Prześmiewcza instalacja, odnosząca się do słynnego obrazu Riepina - ale tym razem do lin przytroczony został stary model bmw, a naturalnej wielkości figury, odziane we współczesne stroje, ulepiono z siana.
To wprowadzenie w część pokazu dotyczącą "krajobrazu po transformacji". Prace podejmujące ten wątek...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta