Chętniej w placówce niż przez Internet
Polacy nadal wolą załatwiać sprawy w oddziale i osobiście
Chętniej w placówce niż przez Internet
Dariusz Mazurek partner, dyrektor sektora finansowego w Unisys Polska: Prognozy zawiodły
Polacy wciąż najczęściej kontaktują się z bankiem, przychodząc osobiście do oddziału, mimo że przez Internet lub telefon mogliby załatwić sprawy wygodniej, szybciej i taniej. Zdaniem bankowców najbliższe lata przyniosą rozbudowę sieci placówek, także z myślą o doradztwie.
Kilka lat temu eksperci przepowiadali szybki koniec oddziałom banków. Uznali, że ich utrzymywanie jest zbyt kosztowne. Klienci mieli odtąd wykorzystywać nowe sposoby kontaktu z bankiem: bankomaty, Internet czy telefony komórkowe. Klienci jednak wciąż przedkładają wizyty w oddziałach nad wszystkie inne możliwości dokonywania transakcji - wynika z badań International Banking Technologies. Aż 86 proc. klientów amerykańskich banków odwiedza oddziały przynajmniej raz w miesiącu. Chociaż liczba banków na całym świecie systematycznie maleje, to...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta