Państwowe przejście prywatne
Państwowe przejście prywatne
Morskie przejście graniczne w Elblągu leży na prywatnej działce polskiego armatora. Właściciel nie dopuszcza do odpraw statków innego polskiego armatora. Dla Ministerstwa Infrastruktury sprawy nie ma. Straż Graniczna umywa ręce.
Elbląski port jest przejściem granicznym od 1994 r. Jeśli zgodzą się na to służby celne i graniczne, na jego terenie mogą powstawać punkty odpraw statków. Na razie zgodę na odprawy dostał terminal Żeglugi Gdańskiej, który znajduje się na działce należącej do tej spółki. Żegluga Gdańska odprawia tam statki które pływają do obwodu kaliningradzkiego i statki rosyjskiej firmy Kaliningradzkij Recznyj Port.
Wiosną elbląska spółka El-port, należąca do szczecińskiego armatora Arkona, sprowadziła do Elbląga nowy statek pasażerski, żeby uruchomić linię z Elbląga do Bałtijska. Miały na niej pływać dwa statki:...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta