Jak walczyć ze złodziejami adresów
Przy rejestracji adresu internetowego obowiązuje zasada kto pierwszy, ten lepszy. Oznacza to, że refleks i tempo podejmowania decyzji może zadecydować o przyszłości firmy w Internecie. W sieci nie mogą bowiem funkcjonować dwie identyczne domeny.
Nie dziwi więc, że już w początkach istnienia Internetu wiele osób postanowiło zarezerwować dla siebie dziesiątki adresów internetowych. Schemat działania był prosty. Najpierw rejestrowano domenę z atrakcyjnym znakiem towarowym w nazwie. Następnie zwracano się z ofertą odsprzedaży prawa pierwszeństwa do adresu. Uprawniony do korzystania ze znaku towarowego musiał więc zapłacić swego rodzaju okup za możliwość wykorzystywania domeny internetowej ze swoim znakiem towarowym. Żądana suma z reguły przewyższała kilkakrotnie koszty ponoszone w związku z postępowaniem rejestracyjnym i utrzymywaniem domeny.
Ofiarami internetowych piratów padła swego czasu większość znanych firm, np. Nike, Adidas, Yahoo. Zanotowano także przypadki, gdy domena zawierająca w nazwie renomowany znak towarowy była...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta