Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Im zimniej, tym lepszy biznes

10 stycznia 2005 | Ekonomia | ZZ
źródło: Nieznane

RYNEK SPRZĘTU SPORTOWEGO Polacy kupują 100 tysięcy nart rocznie Im zimniej, tym lepszy biznes Ponad 100 tys. nart sprzedawanych jest rocznie w Polsce. To liczący się rynek, jeden z największych w krajach "niealpejskich", połowa całego rynku Europy Środkowo-Wschodniej.

Wielkość rynku to efekt popularności narciarstwa. Uprawia je, wyjeżdżając w góry co najmniej raz w roku, ponad milion osób, a kontakt z tym sportem ma znacznie więcej. Co dziesiąty narciarz - oceniają dystrybutorzy - kupuje w sezonie sprzęt.

Sezon sprzedaży nart, desek snowboardowych, akcesoriów i sportowej odzieży to zaledwie trzy - cztery miesiące. Wartość obrotów w tym czasie można szacować na blisko 300 mln zł, co stanowi prawie jedną trzecią rocznej sprzedaży wszelakiego sprzętu dla sportu i rekreacji. W ocenie firmy doradczej AT Kaerney cała sprzedaż to ok. 1 mld zł.

Krótki sezon

Sprzęt zimowy pojawia się w ofercie na przełomie października i listopada, ale najgorętszy okres jest między...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 3427

Spis treści
Zamów abonament