Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Co konsumenci wiedzieć powinni

22 stycznia 2005 | Prawo | HF
źródło: Nieznane

RZECZPOSPOLITA CZYTELNIKÓW Co konsumenci wiedzieć powinni (c) MICHAŁ SADOWSKI

Już dwa lata obowiązuje ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej. Tymczasem liczba sporów między konsumentami a przedsiębiorcami rośnie, zwłaszcza gdy chodzi o sposób rozpatrywania reklamacji towarów niezgodnych z umową. Konsumenci nie znają dobrze swoich praw w relacjach ze sprzedawcami. Tymczasem przepisy dają im wiele możliwości, żeby bronić się przed nieuczciwymi praktykami. Pomóc w tym mogą rzecznicy konsumentów, którzy służą poradami prawnymi i mogą interweniować u handlowców. Podczas wczorajszego dyżuru na pytania czytelników odpowiadała Małgorzata Rothert, miejski rzecznik konsumentów z Warszawy.

W reklamacji zgłosiłem, że chcę wymiany sprzętu komputerowego na nowy, tymczasem sprzedawca naprawia go już po raz trzeci...

Generalna zasada wynikająca z ustawy brzmi: gdy towar jest niezgodny z umową, konsumenci mają prawo do bezpłatnego przywrócenia tej zgodności, wybierając naprawę lub wymianę. W razie niezrealizowania tego żądania mogą domagać się od sprzedawcy obniżenia ceny lub rozwiązania umowy. Odstępując od umowy, konsument musi oczywiście zwrócić towar, sprzedawca zaś zwraca pieniądze.

Sprzedawcy uważają, że towar niezgodny z umową może być naprawiany nieograniczoną liczbę...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 3438

Spis treści

Ekonomia

"Libération" z baronem
AUA w Bratysławie
BOŚ: zysk według planu
Carcade: zmiana nazwy na Getin
Centralwings od 1 lutego
Cięcie kosztów? Musimy to zrobić!
Delphi: strata kwartalna
Dobra koniunktura w finansach
Dostawy z Rosji można zastąpić
EBC liczy na wzrost
Elektrim: wniosek o ogłoszenie upadłości
Gibraltar: koniec z rajem
Heineken w Niemczech
Impexmetal sprzedany
InBev kupuje udziały
Inwestorzy w Fabiosie
Inwestycje Lux-Medu
Jukos: porażka w Houston
Klucz trzyma OPEC
Kombinacje na kredyt
Komentarz giełdowy
Kulczyk Holding bez akcji TP SA
Media 5 chce kupić Polonię Warszawa
Milioner i najbiedniejsi
Mniejsza trafność Wigometru
Może powstać montownia samochodów
Nadzieja na rosnący popyt
Nike: dresy bez pasków
OPEC: większy popyt
Odruch obronny czyli polski syndrom reform
Ostatnia szansa na wielki sukces
Pol-Levant wozi Airbusa
Polkomtel: listy akcjonariuszy
Ponad miliard złotych na inwestycje
Powrót do spadków
Rachunek za ukraińską rewolucję
Rachunek za ukraińską rewolucję (wprowadzenie)
Rozhuśtane akcje
SPÓŁKI GIEŁDOWE
Sprzedajemy nie tylko broń
Szanujmy wspomnienia
Słabszy złoty zniechęca zagranicę
TVN - droższe reklamy
Taniej się dogadać, niż kupować
Targi Grüne Woche otwarte
Tańszych modeli nie będzie
To ma być tanie lotnisko
Trzy nowe programy z BISE
UE: Zniesione sankcje
USA: wskaźniki w górę i w dół
Umowy UE z krajami ACP
Unia jeszcze z dymem
Unia wszystko popsuła
VW nie redukuje
WYJAŚNIENIE
Wieprzowina droższa niż przed tygodniem
Więcej pieniędzy z prywatyzacji
Węgry obniżą stawkę VAT
ZTS Ząbkowice-ERG na giełdę
Znów trzeba tworzyć rezerwy
Żabka zwiększa sieć
Zamów abonament