Co konsumenci wiedzieć powinni
Już dwa lata obowiązuje ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej. Tymczasem liczba sporów między konsumentami a przedsiębiorcami rośnie, zwłaszcza gdy chodzi o sposób rozpatrywania reklamacji towarów niezgodnych z umową. Konsumenci nie znają dobrze swoich praw w relacjach ze sprzedawcami. Tymczasem przepisy dają im wiele możliwości, żeby bronić się przed nieuczciwymi praktykami. Pomóc w tym mogą rzecznicy konsumentów, którzy służą poradami prawnymi i mogą interweniować u handlowców. Podczas wczorajszego dyżuru na pytania czytelników odpowiadała Małgorzata Rothert, miejski rzecznik konsumentów z Warszawy.
W reklamacji zgłosiłem, że chcę wymiany sprzętu komputerowego na nowy, tymczasem sprzedawca naprawia go już po raz trzeci...Generalna zasada wynikająca z ustawy brzmi: gdy towar jest niezgodny z umową, konsumenci mają prawo do bezpłatnego przywrócenia tej zgodności, wybierając naprawę lub wymianę. W razie niezrealizowania tego żądania mogą domagać się od sprzedawcy obniżenia ceny lub rozwiązania umowy. Odstępując od umowy, konsument musi oczywiście zwrócić towar, sprzedawca zaś zwraca pieniądze.
Sprzedawcy uważają, że towar niezgodny z umową może być naprawiany nieograniczoną liczbę...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta