Nie tylko tanio, ale i szybko
W wielu sektorach Polacy są bardziej wydajnymi pracownikami niż Niemcy. Okazuje się, że wizerunek polskiego robotnika: taniego, ale niezbyt kompetentnego, powoli staje się wspomnieniem. Wielu polskich przedsiębiorców tak bardzo podwyższyło wydajność pracy, że nie musi już obawiać się konkurencji z zachodu, a nawet może liczyć na ekspansję na tamtejszych rynkach.
Efektem restrukturyzacji naszych firm może być napływ nowych inwestycji zagranicznych. Polska powinna przestać kusić zachodnie koncerny tylko niskimi kosztami zatrudnienia pracowników, a zacząć podkreślać wydajność pracy. Slogan "szybko, dobrze i tanio" może stać się naszym hasłem reklamowym.
Na korzyści mogą liczyć konsumenci. W hotelarstwie, gastronomii, handlu wysoka wydajność powinna pozwolić na obniżenie cen.
Jędrzej Bielecki Czytaj także- W usługach Polska pokonała Niemcy