Jedna książka dla całej firmy
- Od 21 sierpnia 2004 r. każdy organ kontroli, który przystąpi do kontroli w jakiejkolwiek firmie, musi dokonać wpisu do "Książki kontroli przedsiębiorcy". Czy każda firmowa placówka (np. handlowa) działająca w kraju musi mieć taką książkę? Czy powinna być ona zarejestrowana i opieczętowana w miejscowym organie administracji samorządowej (np. jak książka kontroli sanitarnej)? - pyta czytelnik DF.
Obowiązek posiadania książki kontroli przedsiębiorcy wynika z ustawy o swobodzie działalności gospodarczej. Jej art. 81 ust. 1 mówi, że przedsiębiorca jest obowiązany prowadzić i przechowywać w swojej siedzibie książkę kontroli oraz upoważnienia i protokoły kontroli, a także udostępniać je na żądanie organu kontroli....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta