Nieprawidłowo pobrane prowizje będą zwrócone
Pod koniec kwietnia posiadacze kart Visa, którzy pobierali gotówkę z bankomatów, zostali obciążeni wysokimi prowizjami. Nie miało znaczenia, czy transakcja realizowana była w bankomacie, który należał do banku-wydawcy karty, czy też w urządzeniu innej instytucji.
Powodem niewłaściwego księgowania transakcji były "błędy proceduralne w zewnętrznych systemach rozliczeniowych". Dodatkowe prowizje niesłusznie pobrała Visa. Jak pisze w wyjaśnieniu ta organizacja: "W systemie VisaNet wystąpił problem związany z przetwarzaniem danych. Dotyczył on niewielkiej liczby transakcji bankomatowych pomiędzy 26 a 28 kwietnia rano".
Problem dotyczy klientów banków emitujących karty z logo Visa. Banki zapewniają, że niewłaściwie pobrane prowizje za wypłaty z bankomatów zostaną klientom zwrócone na rachunki. Odbędzie się to automatycznie. Klienci nie muszą zgłaszać reklamacji.
a. my.