Polowanie na grubą rybę
Dość szybko po uruchomieniu w Polsce przed czterema laty internetowych platform handlowych dla przedsiębiorstw okazało się, że dzięki nim łatwiej można sprzedać towary i usługi, a zarazem taniej je kupić. Dwie najdłużej działające w kraju platformy e-handlu: Xtrade i Marketplanet podają, że firmy kupując w Internecie, oszczędzają od 5 do 30 proc., a nawet 65 proc. Początkowo w handlu internetowym między przedsiębiorstwami większe było zainteresowanie sprzedażą niż zakupami. Od co najmniej roku to się zmienia. Jak oceniają przedstawiciele platform handlowych, rośnie zainteresowanie zakupami zaopatrzeniowymi.
Elektroniczne zaopatrzeniePrzedsiębiorstwa, które przekonały się, że mogą sporo zaoszczędzić kupując za pośrednictwem Internetu, zaczęły wprowadzać systemy bardziej złożone niż internetowe przetargi. Są to systemy elektronicznego zaopatrzenia (e-procurement). Za ich pośrednictwem dokonują zakupów m.in. Telekomunikacja Polska, PGNiG, Sanitec Koło, BGŻ. Przedsiębiorstwa, które chcą sprzedać takim firmom swoje towary lub usługi, mogą...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta