Żabka zwleka z giełdą
Planowany na październik debiut Żabki Polska na warszawskim parkiecie nie dojdzie do skutku. Firma nie złożyła prospektu i konieczne będzie sporządzenie go według nowych, unijnych reguł. Spółka chce pozyskać z emisji kilkadziesiąt milionów zł, które przeznaczy na rozwój sieci. Chce otwierać 20 - 25 sklepów miesięcznie. Teraz posiada 1,5 tys. sklepów w całej Polsce, za 20 lat ma ich być 7,5 tys. Po pierwszym kwartale spółka wykazała stratę netto w wysokości 4,8 mln zł, przy przychodach ze sprzedaży ponad 237 mln zł. Szefowie Żabki Polska podtrzymali prognozę dwukrotnego wzrostu zysku netto w 2005 r. w porównaniu z rokiem ubiegłym. W 2004 r. zysk netto. wynosił 5,8 mln zł, przy przychodach 1,09 mld zł.
pap, asta