Tymczasowy pracownik za granicą
Przez naszą agencję pracy tymczasowej (w Polsce) dwie osoby pracują w hotelu za granicą. Są zatrudnione na umowy o pracę na czas określony. Pracodawca użytkownik wymaga, aby praca odbywała się przez siedem dni w tygodniu. Czy możemy dostosować się do jego wymagań, czy mimo wszystko powinniśmy trzymać się polskiego kodeksu pracy i zapewnić pracownikom przynajmniej jeden dzień wolny w tygodniu oraz dodatki z tytułu pracy w weekendy? Do jakich przepisów oprócz kodeksu pracy i ustawy o zatrudnianiu pracowników tymczasowych powinniśmy się stosować? -pyta czytelnik DOBREJ FIRMY.
W pytaniu czytelnika zbiegają się dwa problemy: jakie zasady powinny obowiązywać pracowników tymczasowych wykonujących pracę w zakładzie pracodawcy użytkownika i jakie prawo stosować w stosunku do pracowników kierowanych za granicę.
Jak u użytkownikaPracownika tymczasowego zatrudnia agencja pracy tymczasowej i kieruje go do wykonywania pracy u pracodawcy użytkownika. Z tego względu pracodawca użytkownik wykonuje obowiązki i korzysta z praw przysługujących pracodawcy w zakresie niezbędnym do organizowania pracy z udziałem pracownika tymczasowego (art. 14 ust. 1 ustawy z 9 lipca 2003 r. o zatrudnianiu...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta