Wydanie regulaminu to obowiązek
Z jakimi konsekwencjami musi liczyć się pracodawca zobowiązany do wydania regulaminu wynagradzania, gdy tego nie zrobi? Wszystkie te postanowienia włącza on do umów o pracę i nie chce wprowadzić regulaminu wynagradzania, choć wie, że jest to nieprawidłowe postępowanie.
Jeżeli pracodawca zatrudnia co najmniej 20 pracowników, to musi określić warunki wynagradzania w układzie zbiorowym pracy albo regulaminie wynagradzania. Jeśli tego nie zrobi, to pracownicy mogą zwrócić się do właściwego terytorialnie okręgowego inspektoratu pracy, aby przeprowadzić kontrolę i zastosować środki prawne przewidziane ustawą z 6 marca 1981 r. o Państwowej Inspekcji Pracy (DzU z 2001 r. nr 124, poz. 1362 ze zm.). W razie braku regulacji wewnątrzzakładowych inspektor pracy kieruje do pracodawcy żądanie, aby usunął stwierdzone naruszenie przepisów prawa pracy w tym zakresie.
CO W REGULAMINIEJeżeli zakład zatrudnia młodocianych, to czy w regulaminie pracy musi być określony wykaz prac wzbronionych i dozwolonych tym pracownikom?
Tak. To należy podać w regulaminie pracy. Powinien on określać wykazy prac...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta