Prezent od pośrednika
- W DF z 28 lipca br. przeczytałam, że wydatki na nagrody dla dystrybutorów można zaliczyć do kosztów bez ograniczeń. Czy podobnie będzie w sytuacji, gdy przekazujemy prezenty klientom, którzy kupują nasze towary od pośredników? - pyta czytelniczka DF.
Z pytania wynika, że mamy do czynienia ze sprzedażą premiową. Najprościej mówiąc, jest to sposób na uatrakcyjnienie zakupu towarów polegający na wręczeniu każdemu klientowi, który spełni określone warunki (np. kupi rzeczy za ustaloną kwotę), dodatkowego prezentu. Wydatki z tym związane można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów. Nie mają co do tego wątpliwości organy podatkowe, jednak tylko wtedy, gdy sprzedaż premiowa jest skierowana do bezpośredniego kontrahenta.
Inaczej jest w przypadku, gdy prezenty oferowane są klientom, którzy kupują towary u dystrybutorów. Świadczą o tym chociażby...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta