Komu i jakie zadać pytania
Nie sposób zwrócić się z ankietą do wszystkich potencjalnych klientów. Trzeba ograniczyć się do wybranych przedstawicieli reprezentujących całość. Ale najpierw interesującą nas zbiorowość należy dokładnie zdefiniować. Jeśli na przykład chcemy poznać opinię o treści czasopisma poświęconego gotowaniu, adresatkami pytań powinny być kobiety, które rzeczywiście gotują w domu - matki wychowujące dzieci, kobiety niepracujące. Jak je znaleźć? To jeden z trudniejszych problemów do rozwiązania.
Łatwo można trafić na interesujących nas odbiorców, gdy badanie przeprowadza się osobiście. Na przykład opinię o naszym produkcie sprzedawanym w supermarkecie można poznać, pytając o to osoby robiące zakupy. Należy dowiedzieć się jak najwięcej o respondencie (wiek,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta