Zbadaj rynek własnymi siłami
W dużych firmach badania rynku stanowią jeden z najważniejszych elementów działań marketingowych. - Badania są podstawą przy podejmowaniu decyzji - mówi Andrzej Ludek, prezes Instytutu Doradztwa i Badań Rynku ALMARES. Specjalne liczne działy testują odbiór rynkowy produktu, badają reakcje i preferencje klientów, analizują czynniki kształtujące popyt, sprawdzają skuteczność reklamy. Wspomagają się sondażami zlecanymi wyspecjalizowanym agencjom badania rynku i opinii.
Małego, a nawet średniego przedsiębiorcy na to nie stać. Ale i on we własnym zakresie, bez dużych kosztów może uzyskać odpowiedzi na wiele pytań. Istnieją też proste, łatwe i w związku z tym niedrogie rodzaje badań, które warto zlecić wyspecjalizowanej agencji lub instytutowi doradczemu, by więcej dowiedzieć się o swoich klientach, otoczeniu firmy, jej ofercie. Warto wykorzystać naturalną zaletę małej firmy, która...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta