Słaba sprzedaż nowych opon
Sprzedaż nowych opon od stycznia do końca sierpnia była tylko o 0,8 proc. wyższa niż w 2004 r. Łącznie nabywców znalazło 5 mln 620 tys. sztuk, jedynie o 42 tys. więcej niż rok wcześniej. W przypadku opon letnich sprzedaż wzrosła o 2,5 proc. do 3 mln 772 tys., zimowych spadła o 2,4 proc. do 1 mln 851 tys. sztuk. Jerzy Mendala, dyrektor handlowy spółki Continental Opony Polska, sądzi, że ma to związek ze sprowadzaniem używanych samochodów z Europy Zachodniej. Od maja 2004 r. w kraju mamy o ponad 1,4 mln więcej tych aut. Nawet kupienie po jednej nowej oponie wyraźnie zwiększyłoby sprzedaż. Ponieważ tak się nie dzieje, można przypuszczać, że wraz z samochodami do Polski trafiają używane opony.
a.mac.