Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Roztrącając kadłubem polne kwiaty

07 października 2005 | Moje Podróże | IT
źródło: Nieznane
źródło: Nieznane

KANAŁ OSTRÓDZKO-ELBLĄSKI Jedyna budowla na świecie, którą statki pokonują raz wodą, raz lądem Roztrącając kadłubem polne kwiaty Sporej wielkości statek wypełniony turystami sunie po łące. W dodatku pod górę. Taki obraz zobaczyć można tylko pod Elblągiem Pięć razy statek wjeżdża na platformę i jest transportowany lądem (c) JAKUB DOBRZYŃSKI

Kanał Ostródzko-Elbląski, o którym tu mowa, jest tworem niezwykłym. Jedynym takim na świecie rozwiązaniem technicznym i zachwycającym fragmentem krajobrazu.

Statek płynie wśród wysokich trzcin, łąk pokrytych sitowiem, mokradeł, pokonuje śluzy, pochylnie, jeziora. Można z bliska zobaczyć czaple polujące na ryby, przelatujące żurawie, kormorany, kaczki, łabędzie i perkozy. Wieczorem mgły rozciągają nad łąkami białe welony.

Prawie sto metrów różnicy poziomów między Jeziorem Drwęckim w Ostródzie a Drużno pod Elblągiem pokonuje się na platformach wózków kolejowych, ciągniętych na szynach przez łąki. Pięć razy wjeżdża na szyny, w Buczyńcu, Kątach, Oleśnicy, Jeleniach i Całunach. Dwa razy wpływa do basenów zamykanych śluzami (w Miłomłynie i Zielonej), dzięki którym podnosi się na wyższy poziom.

Wózkami po trawie

Warto wiedzieć, że do napędzania mechanizmów pochylni nie potrzeba prądu. Wykorzystuje się do tego siłę wody z kanału. Mechanizm poruszony spadającą wodą...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 3656

Spis treści

Ekonomia

ABB: śledztwo umorzone
Akcje mocno potaniały
Akcjonariusze chcą na parkiet
BASF stawia na Europę
Barroso broni Unii Europejskiej
Boryszew łączy się z Impexmetalem
Brytyjski potentat wchodzi do Polski
Credit Suisse rośnie najszybciej
Czy rząd znów pokocha górnictwo
Francja: fiasko negocjacji
Gefco: myjnia w Trnavie
Gospodarczy przegląd prasy
Gwałtowne osłabienie dolara
Hochland: sery z Polski
ING NN ma premię
KS Design inwestuje
Kadry
Komentarz giełdowy
Kontrakty dla J&S
Kosztowna informatyka dla rolników
Krótka lista na Jelfę
Mrożonki wejdą na giełdę
Nalot na biura Jukosu
Nie wystarczą niskie koszty pracy
Niemcy: więcej placówek Postbanku
PGNiG: import skroplonego gazu
PKN Orlen przegrał w Czechach
Paliwa w Polsce są drogie
Pieniądze dla inwestora
Podejrzana transakcja Gazpromu
Polfy kłócą się z holdingiem
Polskie dotacje na drogi
Porozumienie płacowe w Lufthansie
Powrót na parkiet
Poznański kontrakt ComputerLandu
Premia dla pracowników Porsche
Przyszłość ropy
Próchnik kończy ze spekulacją
Rusza produkcja A350
Rynek opcji przyciąga coraz więcej graczy
Rząd popiera konsolidację branży
SPÓŁKI GIEŁDOWE
Saudyjczycy przygotowują kontrofertę
Sprzedaż książek ponownie zyskowna
Stopy w Europie bez zmian
Strefa euro: mniejszy wzrost
Toyota zatrudnia w Polsce
Ucieczka z rynków wschodzących
Unia Europejska nie chce liberalizacji
Unia: decyzje dotyczące transportu
Warszawa przyciąga zagraniczne firmy
Warszawska giełda na rozdrożu
Wielka wyprzedaż
Wig20 stracił 3,6 procent
Więcej transakcji, niższe prowizje
Wydarzenia dnia
Z wejściem inwestora można poczekać
Zagraniczni inwestorzy wyprzedają akcje
Złoty stracił do euro
Zamów abonament