Renault: plany poprawy
Szef Renault Carlos Ghosn zastanawia się nad rozwinięciem segmentu aut luksusowych i zróżnicowaniem gamy dla powstrzymania spadku sprzedaży - wynika z wewnętrznego dokumentu omówionego przez tygodnik "Capital". Celem przedsiębiorstwa jest sprzedaż 4 mln pojazdów w 2010 r. W 2004 r. było to 2,5 mln, więc trzeba zwiększyć o 1,5 mln w ciągu 5 lat - miał oświadczyć na spotkaniu z 200 inżynierami prezes Ghosn. Dodał on, że Nissan wykorzysta sojusz z Renault i zacznie eksportować samochody produkowane w Korei. Na początku 2006 r. w sieci Nissana znajdą się auta SM3, produkcji spółki Renault Samsung Motors. Początkowo będzie to 30 tys. aut dla: Rosji, Ukrainy, Ameryki Środkowej i Południowej oraz na Bliski Wschód.
AFP, Reuters, p.r.