Szykuje się nowa wojna cenowa
- Nie kupujemy żadnej sieci. Będziemy otwierać własne sklepy - zapowiada w rozmowie z "Rz" menedżer firmy Aldi Nord, odpowiedzialny za ekspansję w naszym kraju. Chce pozostać anonimowy - taka jest polityka sieci. We wszystkich miastach w Polsce, mających ponad 20 tys. mieszkańców, firma szuka właśnie terenów o powierzchni 5 tys. mkw. Według naszego rozmówcy pierwsze polskie sklepy Aldi powinny rozpocząć działalność na początku 2007 r.
Firma się nie spieszy ani nie boi konkurentów, choć tych na polskim rynku dyskontów nie brakuje. Według prasy niemieckiej konkurenci Aldiego pokpiwali już wcześniej, że dyskontowy gigant przespał swoją szansę ekspansji na polskim rynku, gdzie działa już pięć zagranicznych sieci tego typu.
Wśród nich potentatem jest Biedronka, należąca do portugalskiego koncernu Jeronimo Martins, choć niemiecka grupa Schwarz, główny konkurent Aldiego, od czterech lat w błyskawicznym tempie rozwija sieć dyskontów Lidl.
- Na konkurencję nigdy nie jest za późno - odpowiadają...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta