Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Drzwi Boeinga otwierają światowe rynki

26 czerwca 1995 | Ekonomia | KG

WSK PZL-Mielec SA

Drzwi Boeinga otwierają światowe rynki

Kiedy załamał się rynek RWPG i drastycznie spadł popyt na samoloty, hale mieleckiej WSK nagle opustoszały. Wielotysięczna załoga fabryki pozostała bez pracy, a przedsiębiorstwu groziła plajta. Ożywienie produkcji przyniósł dopiero zapoczątkowany w ub. r. proces prywatyzacyjny i restrukturyzacja. Szansą dla przedsiębiorstwa jest podtrzymywanie kontraktu z Boeingiem, eksport dromadera, nowe inwestycje i pozbycie się zbędnego majątku.

Od roku Wytwórnia Sprzętu Komunikacyjnego PZL-Mielec jest jednoosobową spółką akcyjną Skarbu Państwa. Znajduje się też w grupie 31 przedsiębiorstw przemysłu zbrojeniowego. Spółka ma strukturę holdingu, który składa się z 14 spółek produkcyjnych i usługowych, zależnych od WSK. Włącznie ze spółką akcyjną zatrudniają ok. 9 tys. osób.

Największa i najważniejsza w holdingu jest spółka lotnicza, która produkuje samoloty I 22 Iryda, PZL M 28 Sky Truck, M 18 Dromader -- stanowiące podstawową ofertę handlową fabryki. Uzupełniają ją samoloty M 20 Mewa i najnowszy wyrób M 26 Iskierka, przeznaczony do szkolenia pilotów waeroklubach. Na razie jednak nie udało się zainteresować tym samolotem...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 514

Spis treści
Zamów abonament