Mikołaj przychodzi do handlowców
Według różnych rankingów Polacy wydadzą w tym roku na prezenty gwiazdkowe od 7 do 9 miliardów złotych. Przeciętny Polak zamierza przeznaczyć na ten cel 260 zł, a prawie połowa z nas planuje kupić pod choinkę słodycze, dobry alkohol i kosmetyki. Coraz bardziej popularne stają się artykuły gospodarstwa domowego i odzież.
- Przed świętami Bożego Narodzenia co roku wzrasta sprzedaż bombonierek, figurek czekoladowych, zestawów świątecznych. W czwartym kwartale sprzedajmy ich o 30-50 proc. więcej niż w pozostałych - ocenia Agnieszka Wąsak, rzecznik Nestle Polska.
W największej w Polsce sieci domów towarowych - Galerii Centrum - świąteczny sezon rozpoczął się 20-proc. promocją w megaweekend pod koniec listopada. Jak ocenia Katarzyna Górecka, rzecznik spółki EMF, właściciela sieci Galeria Centrum, jej obroty były w tym czasie wyraźnie wyższe niż podczas takiej samej akcji rok temu.
Na razie najlepiej sprzedają się zestawy kosmetyków, bielizna, dodatki, czyli szale, apaszki oraz modna w tym roku sztuczna biżuteria. Chętnie kupujemy też biżuterię prawdziwą. - Od 19 listopada, kiedy rozpoczęliśmy naszą świąteczną akcję i kampanię reklamową w telewizji, notujemy znacznie wyższe obroty niż przed rokiem....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta