Zamienić na nowy i stracić na tej operacji jak najmniej
Samochody w firmie, niezależnie od tego czy dysponuje ona kilkoma, czy dziesiątkami aut, powinny być co pewien czas wymienione na nowe. Eksploatacja pojazdów firmowych jest z reguły dość intensywna, a im dłużej trwa, tym kosztuje drożej. Rosną koszty bieżącego użytkowania, serwisu, części itp. Przyjmuje się zwykle, że auta powinny być wymieniane co trzy lata. Specjaliści z firm zajmujących się zarządzaniem flotą pojazdów także są zdania, że po tym czasie najkorzystniej jest dokonać wymiany.
Gdy auto przejeżdża ok. 50 tys. km rocznie (jest to przebieg oznaczający dość intensywną eksploatację), po trzech latach zaczyna coraz częściej trafiać do serwisu. Jednocześnie samochód jest jeszcze wtedy na tyle mało zużyty, że nie powinno być problemów z jego sprzedażą i uzyskaniem w miarę korzystnej ceny.
Niezbyt szybko, ale i nie za późnoSzybsza niż przed upływem trzech lat wymiana nie jest wskazana. Spadek rynkowej wartości samochodu jest bowiem największy w pierwszych latach eksploatacji, a więc nie ma wtedy sensu pozbywać się...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta