Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE
POPRZEDNI ARTYKUŁ Z WYDANIA NASTĘPNY ARTYKUŁ Z WYDANIA

Z kartonikiem na tory

03 marca 2006 | Moje Podróże | FF

RUMUNIA I BUŁGARIA Z kartonikiem na tory - Raz jechałem w Rumunii wagonem, w którym przez dziurę w podłodze widziałem tory - opowiada o swoich doświadczeniach Witold Stasiewski, miłośnik kolei i podróżnik z Poznania. Twierdzi jednak, że po Rumunii jeździ się przyjemnie, bo ludzie są serdeczni, na dworcach można porozumieć się po angielsku.

 

Choć sieć kolejowa jest nieźle rozwinięta, pociągi kursują rzadko. Przestarzały tabor jest wymieniany powoli, wagony pierwszej klasy przypominają nasze podmiejskie.

- Warto pamiętać, że po miejscówkę trzeba stanąć godzinę wcześniej przed kasą, bo kasjer musi zamawiać ją w centrali, nie ma sieci komputerowej. To jeden z ostatnich krajów w Europie, w którym bilety ciągle mają postać kartoników - mówi Stasiewski.

Niewiele lepiej jest, według jego opinii, w Bułgarii. Pociągi jeżdżą tam rzadko, często nie są ze sobą skomunikowane.

Najlepsze połączenia znajdziemy między Sofią a dużymi miastami.

f.f. Czytaj także
  • Wsiąść do pociągu europejskiego
POPRZEDNI ARTYKUŁ Z WYDANIA NASTĘPNY ARTYKUŁ Z WYDANIA
Brak okładki

Wydanie: 3779

Spis treści

Ekonomia

Allianz chce być holdingiem
Auta bez akcyzy
BLIŻEJ KOMPROMISU W FIAT-GM POWERTRAIN
Bankier.pl na giełdę
Broker FM: gorszy kwartał, ale dobry rok
Bull kupił AMG.net
Będzie nowy konkurs
Ciech przejmie Zachem
Coraz więcej chętnych
Cytat dnia
Czy Polska blokuje przepływ kapitału
Decyzja EBC umacnia euro
Deutsche Telekom zarabia i zwalnia
Dobry rok gdańskiego lotniska
Druga podwyżka w strefie euro
Drzwiami i oknami na światowe rynki
Duda na Ukrainie
Duży przepływ gotówki
Energia napędza ceny produkcji
Fuzja w Czechach
GPW bez inwestora
Gas Natural podtrzymał ofertę
Gaz znów może zdrożeć
Giełda powszednieje
Gospodarka wyraźnie przyspiesza
Grabowski pozostaje w grupie BRE Banku
Kierowcy chcą mieć wybór
Koelner przejmie Śrubex
Komentarz giełdowy
Kontrakt Budimex Dromex na 60 mln
Kłopotliwa obniżka
Można zarobić na spełnianiu norm Unii
NBP dementuje
Nadchodzi kres papierowych biletów i kolejek na lotniskach
Nie ma jak ukarać kontrahenta
Nie wpisujemy się w światowy trend
ODWOŁANY ZA PTASIĄ GRYPĘ
Obligacje coraz tańsze
Ofensywa gazet gospodarczych
Optymizm inwestorów
Ostry spór w SAS
PGF chce wyższego zysku
Pernod Ricard bez pączków
Plan Mittala nie zadowala
Plan odszkodowań ABB
Plany BPH TFI
Podstawowe dane za I - IV kwartał 2005 roku
Polacy nie oszczędzają
Ponad 680 mln zł w transferach
Popołudniowa przecena akcji
Pożegnanie z autostradą
Pożyczamy w walucie
Premier zapowiada dziesięć miliardów dolarów
Prezes EBC zmroził rynek
Prezes Volkswagena może odejść
Prospekty Alchemii i Capital Partners zatwierdzone
Prosper z aptekami
Protestujący decydują o cenach
Prym wiodły firmy surowcowe
Przybywa zwolenników gry na giełdzie
Rachunki wzrosną dwukrotnie
Rosja ograniczy inwestorów
Rynek aut w lutym
Szykuje się wojna na wezwania
TPSA wykupiła obligacje
Toora Poland: wzrosną przychody
Traktat na wszelki wypadek
Udany rok CEDC
Vitakraft przejął Tuptusia
Vivendi skraca nazwę
Wydarzenia dnia
Wyniki Stena Line
Wyniki lepsze od prognoz
Wyniki pozytywnie zaskoczyły
Włoski protest w Brukseli
Za pięć dni Bruksela rozpocznie postępowanie
Znowu chętnie gramy na giełdzie
Zyski Tella zgodne z planami
Zamów abonament