BLIŻEJ KOMPROMISU W FIAT-GM POWERTRAIN
Sierpień '80 i Związek Zawodowy Służb Centralnych "Metalowcy" podpisały z dyrekcją bielskich zakładów Fiat-GM Powertrain Polska porozumienie w sprawie 81 mln euro inwestycji i wdrożenia systemu zmianowego. Zastanawia się NSZZ Pracowników Fiat Auto Poland "Metalowcy", odmówiła "Solidarność". Decyzja o inwestycji zwiększającej produkcję silników Diesla 1.3 SDE Multijet ma być podjęta ok. 6 marca. Jeżeli nie będzie kompromisu w sprawie systemu pracy, może trafić do innego kraju, np. Indii, Brazylii lub Turcji. W nowym systemie maszyny pracują 6 dni w tygodniu, a pracownicy - 40 godzin tygodniowo, przy czym zmiana może wypaść w sobotę. W niedzielę 50 pracowników konserwuje maszyny. Wprowadzenie tego systemu gwarantuje zatrudnienie dodatkowo 450 osób.
PAP, MAK