"Żyć bogato" to zbyt abstrakcyjny znak
Slogan reklamowy można zarejestrować jako znak towarowy, jeśli wskazuje wyraźnie, do jakiego towaru czy usługi się odnosi.
Sąd Pierwszej Instancji Wspólnot Europejskich w wyroku z 15 września 2005 r. oddalił skargę amerykańskiego przedsiębiorcy w sprawie T-320/03, bo uznał za słuszne rozstrzygnięcia Urzędu Harmonizacji Rynku Wewnętrznego (OHIM). Ten zaś odmówił rejestracji słownego wspólnotowego znaku towarowego LIVE RICHLY zgłoszonego m.in. dla usług finansowych, ubezpieczeniowych i handlu nieruchomościami. OHIM stwierdził, że zgłoszony znak towarowy nie wskazuje potencjalnym odbiorcom pochodzenia handlowego usług finansowych, tylko je zachwala, a tym samym brak mu charakteru odróżniającego, a to bezwzględnie każe odmówić rejestracji wspólnotowego znaku towarowego. Na tle tego orzeczenia, po raz kolejny w europejskiej praktyce, sąd wspólnotowy rozstrzygał o istotnym...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta