Co napisać w porozumieniu
Aby uniknąć powoływania rady pracowniczej, art. 24 ustawy zezwala pracownikom i pracodawcy zawrzeć porozumienie o informowaniu i konsultowaniu. Musi ono określać: - zgodnie z art. 5 ustawy: > zasady i tryb przekazywania informacji i przeprowadzania konsultacji, > tryb rozstrzygania kwestii spornych, > zasady ponoszenia kosztów związanych z wyborem i działalnością przedstawiciela pracowników, w tym koszty związane z wykonywaniem niezbędnych ekspertyz, > zasady ponoszenia kosztów związanych z wykonywaniem niezbędnych ekspertyz; - zgodnie z art. 13 ustawy: > obowiązek pracodawcy przekazywania radzie pracowników informacji dotyczących jego działalności i sytuacji ekonomicznej oraz przewidywanych w tym zakresie zmian, stanu, struktury i przewidywanych zmian zatrudnienia oraz działań mających na celu utrzymanie poziomu zatrudnienia oraz działań, które mogą powodować istotne zmiany w organizacji pracy lub...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta