Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Gratisy to nie zawsze reklama

26 maja 2006 | Prawo | AG
źródło: Nieznane
źródło: Nieznane

VAT Gratisy to nie zawsze reklama Balsam dodany do szamponu albo płyta do telefonu mają zachęcić do zakupu towaru. Dla władz skarbowych to reklama, od której żądają dodatkowego VAT Jeśli klient płaci za towar, a dopiero potem, na podstawie paragonu, dostaje coś gratis, nie ma wątpliwości, że VAT należy zapłacić dwa razy. Jeśli jednak jest to pakiet, to i VAT powinien być płacony raz od całości (c) SEWERYN SOŁTYS

Taką właśnie sprawą, ze skargi spółki Centertel, zajmował się Naczelny Sąd Administracyjny. Władze skarbowe zakwestionowały łączne opodatkowanie sprzedaży pakietów, na które składały się telefon komórkowy i pięć płyt VHS z filmami. Wczoraj miał zapaść wyrok, ale został odroczony. Wymaga głębszego zastanowienia.

Podobne promocje w handlu zdarzają się nagminnie. Mają zachęcić klientów do zakupu towaru. Często chodzi o dzieci, które zbierają naklejki albo plastikowe ludziki wrzucone do paczki chipsów czy słonych paluszków. Na...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 3848

Spis treści
Zamów abonament