Biuro odpowiada za innych
Kłopoty najczęściej dotyczą zakwaterowania, jedzenia, transportu i programu zwiedzania. Organizator wyjazdu odpowiada za niewykonanie lub nienależyte wykonanie umowy wobec turysty. To ważna zasada, bo nie pozwala biuru podróży zwolnić się od odpowiedzialności i odesłać swojego klienta do podmiotów, przy pomocy których zorganizowało imprezę (hotelarza, przewoźnika itp.). Zasada ta jest też korzystna dla klienta, bo nie musi on dochodzić swoich racji, kłócąc się np. z tunezyjskim hotelem, egipskimi liniami lotniczymi czy hiszpańską firmą, która wynajęła biuru podróży autokar. Turysta może wtedy załatwić sprawę z polskim biurem, które wysłało go na nieudany urlop.
PRZYKŁADTuryści jadący do Egiptu wylecieli z jednodniowym opóźnieniem. Ponadto zostali zakwaterowani w brudnych pokojach hotelowych, w których klimatyzacja była wyłączana przez dłuższą część nocy. Było to niedotrzymanie warunków umowy, a pretensje powinni oni kierować do biura. Nie muszą natomiast dochodzić swoich racji u hotelarza lub przedstawiciela linii lotniczych.
Zgodnie z przepisami biuro podróży jest...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta